Diorama de la Primera Guerra Mundial (1914-1918). | Meteomuseum

Diorama de la Primera Guerra Mundial (1914-1918).

• A la primera recreació es mostra una trinxera alamana de la Primera Guerra Mundial. En aquell conflicte bèl·lic els gasos tòxics van provocar moltes víctimes, per això era important l’observació de la direcció i la velocitat del vent a l’hora de llançar o rebre un atac de gasos tòxics. També per controlar els canvis de vent sobtats. Un ocell engabiat era un detector de presència de gasos molt fiable, si l’ocell moria, servia d’avís abans que la concentració de gas fos letal per als soldats i per a tenir temps de posar-se les màscares antigàs. La màscara és idèntica a una de la Primera Guerra Mundial, tot i que és posterior. L’uniforme és original, tret del pickelhaube. El telèfon també és de l’època. Es mostren alguns dels instruments i aparells més singulars de l’època. La resta d’instruments es poden consultar en al mateix grup d’instruments al que pertanyen en aquest espai web.