Diorama de la Segona Guerra Mundial a l’Oceà Pacífic (1939-1945). | Meteomuseum

Diorama de la Segona Guerra Mundial a l’Oceà Pacífic (1939-1945).

• A la tercera recreació es mostra el vital suport meteorològic que es va realitzar en els portaavions durant la Segona Guerra Mundial, especialment a l’oceà Pacífic.Saber la velocitat del vent, la seva direcció –si venia de morro, de costat o de cua- i la temperatura de l’aire a diferents alçades era clau per la navegació damunt de l’oceà o en vol nocturn sense referències visuals, així com era important durant la maniobra d’aterratge a la coberta d’un portaavions. Totes aquestes dades del vent també eren crucials per poder fer diversos càlculs: l’angle de deriva per poder navegar a estima, alçada de vol real, previsió de consum de combustible, velocitat, temps que restava de vol i el radi del punt de no retorn. Aquests càlculs els feia un dels tripulants dels bombarders: el navegant. Es mostren alguns dels instruments, aparells i documents més singulars de l’època. La resta d’instruments es poden consultar en al mateix grup d’instruments al que pertanyen en aquest espai web.