Diorama de la Segona Guerra Mundial de la rereguarda al Regne Unit (1939-1945). | Meteomuseum

Diorama de la Segona Guerra Mundial de la rereguarda al Regne Unit (1939-1945).

• A la segona recreació es mostra la rereguarda al Regne Unit durant la Segona Guerra Mundial, unes poques noies van fer una desconeguda i vital tasca per a la defensa del cel del Regne Unit. Elles van ser les encarregades de realitzar el càlcul de la velocitat i la direcció del vent en alçada fins a 20 km, si la visibilitat ho permetia. Elles feien els sondatges amb globus sonda i el seu seguiment amb teodolits de sondatge. Ja avançat el conflicte van donar suport a les missions de bombardeig que es dirigien a Alemanya.La informació del vent era important a l’hora de fer el pla de vol abans d’enlairar-se. La recepció dels metars per ràdio durant el vol eren vitals per si s’havia de recalcular l’angle de deriva i no perdre el rumb de destí, sobretot si no hi havia una visió del terra per obtenir referències. Es mostren alguns dels instruments i aparells més singulars de l’època. La resta d’instruments es poden consultar en al mateix grup d’instruments al que pertanyen en aquest espai web.