Radio facsímils meteorològics (Wefax), Atlàntic Nord, Met Office, Exeter (GB); 12 de febrer 2018.NOVETAT | Meteomuseum

• Tipus de document: radio facsímils meteorològics.
  • Servei meteorològic origen dels WEFAX: Met Office.
  • Ciutat i país: Exeter (Regne Unit).
  • Dia i any d’emissió del WEFAX: 12 de febrer de 2018.
  • Qualitat de la recepció: acceptable.
  • Mides: 27 x 18 cm.
  • Tipus de wefax: anàlisi de superfície i avis de ventades a l’Atlàntic Nord.
  • Receptor utilitzat: Alden Marine fax TR-IV fabricat a l’any 1990.
  • Observacions: el WEFAX d’anàlisi isobàric de superfície és de les 18:00 GMT, i el d’avisos de vendavals és de les 17:48 GMT. Les transmissions de radio facsímils meteorològics (WEFAX) avui només són útils per al transport marítim, ja que són utilitzades quan es tenen limitacions per accedir a Internet. Actualment els observatoris meteorològics reben els mapes de predicció meteorològica per mitjà d’internet. El nombre d’estacions emissores de WEFAX cada cop és menor. La qualitat del mapa rebut està molt condicionada per la senyal de radio rebuda, si aquesta és feble i amb soroll el mapa serà difícil d’interpretar. La freqüència de recepció d’aquests WEFEX rebuts és 8.040.5 KHZ, a 120 SPM (línies per minut), un IOC 576 (Codi dels tons d’inici i final) i en USB (Banda Lateral Superior).                                                                                                                                        Meteomuseum té autorització del Met Office per poder mostrar les imatges i vídeo dels WEFAX del Met Office rebuts amb el receptor de radio facsímil de Meteomuseum. Images with kind permission of the Met Office.