Receptor de ràdio facsímil meteorològic, de Alden, model Marinefax IV, Westborugh (US); 1990.NOVETAT | Meteomuseum

• Tipus d’instrument: receptor de radio facsímil meteorològic.
  • Fabricant: ALDEN.
  • Model: Marinefax TR IV.
  • Ciutat i país: Westborugh (Estats Units).
  • Any o període de fabricació: 1990.
  • Estat de conservació: bo.
  • Mides: 43 x 23 x 11 cm
  • Materials: metalls, plàstic i paper.
  • Observacions: funciona. Amb manual d’instruccions. En els anys 20 del segle XX els sistema de ràdio facsímil es va perfeccionar, va poder rebre fotos. Les primeres transmissions de radio facsímils meteorològics (WEFAX) les va iniciar la NOAA a l’any 1950. Aquests tipus de transmissions de mapes i avisos meteorològics són emesos en obert i lliures per a ser rebuts per qualsevol vaixell o observatori que disposi d’un equip de recepció de radio facsímil. Les transmissions de radio facsímils meteorològics (WEFAX) avui només són útils per al transport marítim, ja que són utilitzades quan es tenen limitacions per accedir a Internet. Actualment els observatoris meteorològics reben els mapes de predicció meteorològica per mitjà d’internet. El nombre d’estacions emissores de WEFAX cada cop és menor.                                                                                                               Un equip de recepció de radio facsímil està compost per un receptor de ràdio i un sistema informàtic intern que descodifica i imprimeix en un paper tèrmic el radio facsímil rebut. La qualitat del mapa rebut està molt condicionada per la senyal de radio rebuda, si aquesta és feble i amb soroll el mapa serà difícil d’interpretar. La freqüència de recepció de l’exemple és 8.040,5 KHZ, 120 SPM (línies per minut), IOC 576 (Codi dels tons d’inici i final), USB (Banda Lateral Superior).                                                 Si observeu el vídeo, abans de rebre el senyal de radio amb el contingut del mapa i al finalitzar, escoltareu uns tons que posen en marxa i aturen automàticament la impressió del mapa en paper tèrmic.                                                                                                                                                                                      Meteomuseum té autorització del Met Office per poder mostrar les imatges i video dels WEFAX del Met Office rebuts amb el receptor de radio facsímil de Meteomuseum. Images with kind permission of the Met Office.